1. Sil op safari 2.0

Net als veel kinderen zijn Sil en Lis weer terug van vakantie. Tijdens deze vakantie hebben Sil en Lis veel verschillende dieren gezien. Sil en Lis willen nu meer weten over deze dieren en gaan op onderzoek uit. Misschien zijn de kinderen ook wel in een dierentuin geweest in de vakantie?

In dit eerste thema van het jaar leren de kinderen de wereld van school kennen net zoals Lis en Sil de wereld van de dieren leren kennen. Lis en Sil vinden dit ook spannend. Er wordt in de activiteiten aandacht besteed aan het leren kennen van elkaar, het creëren van veiligheid en het aanleren van regels en routines. Dit thema staat in het teken op safari gaan, ontdekken in een nieuwe wereld, (knuffel)dieren als houvast (relatie en veiligheid) en het maken van nieuwe vriendjes. De kinderen leren hun klas kennen en de speelrijke leeromgeving. En aan het einde hebben we een mooie film en foto’s van de kinderen voor presentatie aan de ouders.

Toch liever een ander thema doen? Dat kan. Kies dan in het archief voor thema 1 Welkom op school (ook verkrijgbaar als katernthema) of voor een ander thema 1.

Wilt u dit thema ook?

Bestel dan nu een van de licenties om deze en andere te kunnen gebruiken bij u op school.

Bestel een licentie